Τέλος στην εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης σε πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης ετοιμάζεται να βάλει η κυβέρνηση. Ως εκ τούτου το πετρέλαιο θέρμανσης θα συνεχίσει να πωλείται με το μειωμένο φόρο από την ερχόμενη σεζόν, που ξεκινάει στις 15 Οκτωβρίου 2011.
Το τεράστιο πολιτικό κόστος για την κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες, γέρνει την πλάστιγγα προς τη μη εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης σε πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης και ενάντια στη δέσμευση που είχε τεθεί με το Μνημόνιο για την είσπραξη 400 εκατ. ευρώ το 2010 ή περίπου 800 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση από το 2012 και μετά. Εξέλιξη που θέτει επί τάπητος δύο νέα δεδομένα:
1. Την ισόποση αύξηση του κονδυλίου των πρόσθετων μέτρων από το 1,8 δισ. ευρώ στα 2,2 δισ. ευρώ για το τρέχον έτος, εκτός κι αν επανέλθει το σύστημα «Ηφαιστος» (πληρωμή αυξημένου φόρου από πρατηριούχους και διατήρηση μειωμένου για καταναλωτές, με επιστροφή διαφοράς στους πρώτους).
Εκλογικό άρωμα
2. Την αναβίωση του σεναρίου για επίσπευση των εθνικών εκλογών, καθώς η κυβέρνηση φέρεται να μετράει περισσότερο το πολιτικό κόστος από τη μνημονιακή δέσμευση και τα έσοδα που θα εισέπραττε.
Η κίνηση ρελάνς του οικονομικού επιτελείου φαίνεται να επικρατεί την τελευταία εβδομάδα. Υψηλόβαθμο πολιτικό στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών σημείωνε στην «Ε» ότι «εκείνο που βαραίνει είναι το πολιτικό κόστος, που θα έχει ένα μέτρο υπέρογκης επιβάρυνσης των νοικοκυριών σε μια περίοδο σκληρής λιτότητας».
Το οικονομικό επιτελείο εκτιμά ότι τα νοικοκυριά δεν θα μπορέσουν να αντέξουν και αυτή την επιβάρυνση, καθώς έρχεται ύστερα από ενάμιση χρόνο δραστικών περικοπών στους μισθούς και στις συντάξεις, καθώς και μεγάλων αυξήσεων στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης και στο ΦΠΑ.
Η απόφαση αυτή ετοιμάζεται να ληφθεί τη στιγμή μάλιστα που είχαν καταλήξει στο μηχανισμό και συγκεκριμένα στον κλειδάριθμο για την επιστροφή μέρους του αυξημένου ΕΦΚ στα νοικοκυριά, βάσει του ύψους του εισοδήματος, των περιουσιακών στοιχείων και της γεωγραφικής θέσης (διαφορετικά ποσοστά κατά περιοχή και υψόμετρο).
Νέα σχέδια κατά λαθρεμπορίου
Αντ' αυτού, το οικονομικό επιτελείο καταστρώνει ένα νέο σχέδιο πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων, το οποίο κατά τις εκτιμήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου και παραγόντων της αγοράς ξεπερνάει τα 500 εκατ. ευρώ σε μια αγορά με ετήσιο τζίρο άνω των 2 δισ. ευρώ.
**Την εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος καταγραφής εισροών-εκροών στις αποθήκες δεξαμενών των πρατηρίων. Με το σύστημα αυτό θα καταγράφονται τα καύσιμα που εισέρχονται στο πρατήριο και θα ελέγχονται τα τιμολόγια πωλήσεων από τις ειδικές ελεγκτικές ομάδες του ΣΔΟΕ και του υπουργείου Οικονομίας. Φαίνεται να εγκαταλείπεται το σχέδιο του ηλεκτρονικού πρατηρίου (σύνδεση δεξαμενών με αντλίες και ταμειακές) λόγω του υψηλού κόστους, που υπολογίζεται σε περίπου 20.000 ευρώ ανά πρατήριο, μετά και την απόρριψη της Ευρωπαϊκής Ενωσης να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ.
* Τη λήψη αυστηρών μέτρων για τον περιορισμό του λαθρεμπορίου στο ναυτιλιακό πετρέλαιο, το οποίο ξεπερνάει σε μέγεθος κατά πολύ το πετρέλαιο θέρμανσης. Οι αποφάσεις που έχουν ληφθεί αφορούν τον υποχρεωτικό ελλιμενισμό των σλεπιών σε 1 με 2 ελεγχόμενους λιμένες, καθώς και στις επί 24ώρου βάσεως θαλάσσιες περιπολίες ελεγκτών του ΣΔΟΕ με τα δύο σκάφη που πήραν πρόσφατα από τα τελωνεία.
Το σκοπό των ελέγχων εξυπηρετούν και οι αλλαγές που εντάχθηκαν την τελευταία στιγμή στο φορολογικό νομοσχέδιο για κάθειρξη όσων εμπλέκονται σε υποθέσεις λαθρεμπορίας αξίας άνω των 150.000 ευρώ, καθώς και σε ποινές φυλάκισης 10 ετών για δημοσίους υπαλλήλους που θα εντοπιστούν να εμπλέκονται στις υποθέσεις αυτές.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου