Τη σύσταση νέων φορέων και ελεγκτικών μηχανισμών για τα ΚΤΕΟ, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την οδική ασφάλεια που προωθείται για ψήφιση στη Βουλή. Υπολογίζονται στα 7,5 εκατομμύρια συνολικά τα οχήματα στην Ελλάδα που δεν έχουν περάσει από έλεγχο ΚΤΕΟ σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου.
Βασικοί στόχοι του νομοσχεδίου είναι η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, η απλοποίηση των θεμάτων οργανωτικής και διοικητικής υποστήριξης και των δομών οδικής ασφάλειας, η διασφάλιση της ποιότητας και της διαφάνειας του τεχνικού ελέγχου αλλά και η βελτίωση των όρων λειτουργίας συνεργείων και πρατηρίων υγρών και αερίων καυσίμων.
"Ύποπτο" χαρακτήρισε ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας το γεγονός ότι στο 90% των οχημάτων που ελέγχουν τα ΚΤΕΟ σήμερα δεν διαπιστώνονται ατέλειες.
Σύμφωνα με τον υπουργό, το 35% με το 40% των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους δεν έχει περάσει καθόλου από έλεγχο ΚΤΕΟ, παρά το ότι οι παραβάτες τιμωρούνται με πρόστιμο ύψους 400 ευρώ.
Το νέο νομοσχέδιο προβλέπει ότι οι οδηγοί στους οποίους επιδίδεται κλήση επειδή δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ θα πληρώνουν το 1/8 του προβλεπόμενου προστίμου (50 ευρώ) εάν μέσα σε 10 μέρες προσκομίσουν το δελτίο τεχνικού ελέγχου.
Επίσης το νομοσχέδιο προβλέπει τη σύνδεση της ασφάλισης με τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων, αφού δεν θα μπορούν πλέον να ασφαλίζονται τα αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει από έλεγχο του ΚΤΕΟ.
Σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, τα απολεσθέντα έσοδα του Δημοσίου από το σύνολο των οχημάτων που δεν έχουν ελεγχθεί την τελευταία τριετία φτάνουν το 1,2 δισ. ευρώ. Το ποσό αυτό προκύπτει αν συνυπολογιστεί το πρόστιμο των 400 ευρώ από την Τροχαία, αλλά και το παράβολο του ελέγχου ύψους 50 ευρώ μαζί με τα 10 ευρώ ανά όχημα για την έκδοση Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου