Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2010

Αναπτύσσεται αλματωδώς στην Ελλάδα η αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας

Με ταχείς ρυθμούς αναπτύσσεται στην Ελλάδα το κομμάτι της αγοράς που αφορά στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private-label). Το 89% των νοικοκυριών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δηλώνουν σήμερα πως έχουν κάνει τουλάχιστον μία αγορά σχετικού είδους.



Το αντίστοιχο ποσοστό το έτος 2000 ήταν 74%, ενώ παράλληλα φέτος πάνω από τρεις στις τέσσερις νοικοκυρές (ποσοστό 77%) αγοράζουν τακτικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τη στιγμή που πριν 10 χρόνια το αντίστοιχο μέγεθος ήταν 50%.

Τα στοιχεία αυτά καταγράφει έρευνα της εταιρίας δημοσκοπήσεων Focus Bari ΑΕ, η οποία παρουσιάστηκε στην ημερίδα για τις Εξελίξεις στην Αγορά των Προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας.

Σύμφωνα με ευρήματα της έρευνας, στο διάστημα 2000 -2010 υπερδιπλασιάστηκε ο μέσος όρος διαφορετικών κατηγοριών private-label, που έχουν αγοράσει οι καταναλωτές και έφτασε τα 15,7 προϊόντα φέτος, έναντι 7 πριν από μια δεκαετία.

Στη προτίμηση των καταναλωτών, τα «πρωτεία» στις κατηγορίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κρατούν τα χαρτικά με 60% και έπονται τα κονσερβοειδή με 40%, το ρύζι-ζυμαρικά-αλεύρι με 36%, τα κατεψυγμένα με 33%, τα είδη προσωπικής περιποίησης με 31%, τα αλουμινόχαρτο-διαφανής μεμβράνη με 29%, τα μπισκότα-φρυγανιές-δημητριακά με 27%, τα απορρυπαντικά ρούχων με 25%, τα αναψυκτικά-χυμοί με 24%, το ξύδι-λάδι με 23%, τα καρυκεύματα με 23%, τα καθαριστικά με 20%, τα απορρυπαντικά πιάτων με 19%, η μπύρα με 11% και ο καφές με 10%.

Μάλιστα το 98% των ερωτώμενων της έρευνας γνωρίζει τουλάχιστον ένα προϊόν ιδιωτικής ετικέτας, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 90% πριν δέκα χρόνια. Απαντώντας στο ερώτημα «εάν η αγορά private-label είναι μία συνήθεια, που προϋπήρχε, αλλά κορυφώνεται παράλληλα με την κρίση», το 47% αναφέρει ότι πάντα αγόραζε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το 19% ότι το πράττει πιο συστηματικά έπειτα από την έναρξη της κρίσης, το 12% ότι πραγματοποιεί πιο εντατικά αγορές παρόμοιων ειδών μετά την εφαρμογή του Μνημονίου και μόλις το 23% λέει πως δεν προτιμά τα private-label.

Πάντως, το 64% των ερωτηθέντων απαντά σήμερα πως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας «αξίζουν τα λεφτά» τους (value for money) και μόλις 19% διατηρεί αντίθετη άποψη, ενώ 17% δεν γνωρίζει-δεν απαντά.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
website counter
friend finderplentyoffish.com